Garanti, retur & reklamation
Kontakta oss så kan vi hjälpa er att ta reda på det, ha gärna ordernummer redo när ni kontaktar oss för en snabb och smidig hantering.
Bästa hälsningar,
Gänget på TUR & Company
Vårt mål är att du som kund ska vara nöjd med din beställning hos oss på TUR & Company, men ibland blir det inte helt rätt. Vid nyttjande av ångerrätten står du för returfrakten.
Återbetalningen görs med samma betalningsmetod som du valde vid beställningen. Vi förbehåller oss rätten att dra av 10% i värdeminskningen på återbetalningsbeloppet jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Se därför till att produkterna är välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
Hur returnerar jag en vara?
Enligt lag har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du tagit emot en vara som du beställt. För att kunna returnera din vara måste du skicka in ett mejl till oss på info@turocompany.se. Ditt mejl ska innehålla följande punkter:
- Ditt namn
- Din adress
- Din E-postadress
- Ordernumret
- Vilka varor som ska returneras
Vi kan komma att neka din retur på grund av följande orsaker:
- Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
- Elektronik produkter och produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
- Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
- Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
- Produkt som är under utförsäljning
- Varor som snabbt försämras, exempelvis livsmedel.
- Lösnummer av tidningar eller tidskrifter. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se HÄR.
Du kan alltid kontakta oss om du behöver hjälp med returer, reklamationer eller vill byta en vara eller om du har övriga frågor kring ditt kundunika avtal.
Bästa hälsningar,
Gänget på TUR & Company
Vårt mål är att du som kund ska vara nöjd med din beställning hos oss på TUR & Company, men ibland blir det inte helt rätt. Skulle produkten vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@turocompany.se. Ditt mejl ska innehålla följande punkter:
- Ditt namn
- Din adress
- Din E-postadress
- Ordernumret
- En beskrivning av felet
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Återbetalningen görs med samma betalningsmetod som du valde vid beställningen. Returfrakten står vi för vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Du kan alltid kontakta oss om du behöver hjälp med returer, reklamationer eller vill byta en vara eller om du har övriga frågor kring ditt kundunika avtal.
Bästa hälsningar,
Gänget på TUR & Company
Beställningar gjorda via turocompany.se levereras endast inom Sverige.